Pár rad k vymontování motoru 3sge ať se něco zbytečně nepoškodí:

01. Čidlo tlaku oleje v servočerpadle:
Toto čidlo je z plastu s kovovu maticovitou objímkou. Ze spodní části mu čouhají dvě trubičky, přes které je napojeno podtlakovími hadičkami (tlusté) až ke škrtící klapce. Pokud vyndáte celý motor i s čerpadlem a v nestřeženém okamžiku se vám začne převracet nebo při vyndávání zavadíte o rameno - je toto čidlo první na raně a určitě se rozbije !. Už jsem četl cca o 5ti rozbitých čidlech, když jsem vyndával motor poprve nic se mu nestalo, podruhé jsem byl opatrný ale bohužel se mě motor převrátil na zemi a bylo po něm...
Buď čidlo vymontujte - současně přes ně vyprázdníte servokapalinu nebo vymontujte celé servo ještě na autě. Čidla dochází a už nebudou...

02. Elektroinstalace:
Celý pohon je navržen tak, že se z auta vymontuje jako jedna komponenta... Elektroinstalace na motoru zůstává, neodpojují se vstřikovače apod. vše se udělá vklidu až na zemi. Motorový svaze vede do interiéru v levé části pokud stojíte před autem. Stačí "pouze" odmontovat dvě matičky, uvolnit svazek, poodpojovat vše od ECM v tunelu a máte všechny řídící vodiče odpojeny a celé to jde ven i smotorem. V pravé části u baterky je třeba rozebrat pojistkovou skříň. Pojistková skřín která je z jednoho kusu obsahuje 2 "bloky", jeden blok se dá celý vycvaknou a zůstává s motorem. Všechny konektory můžete libovolně porozpojovat - radši si pište umístění, aby jste je nezapoměli připojit. Všechny konektory jsou unikátní a nejdou prohodit.

03. Zapomenutá lambdasonda:
Tohle se už taky někomu stalo - lambdasonda má konektor pod motorem, přichytlý zezadu na podpěře sání. Nezapomeňte jej rozpojit jinak až budete výfuk vydělávat tak ji utrhnete...

04. Zapomenutý náhon tachometru:
Náhon lze rozmontovat pomocí dvou kleští - v polovině délky náhonu je spojovací kus... Nebo lze odmontovat z převodovky z náhonového mechanizmu... Nebo lze vymontovat celý mechanizmus - tímto otvorem do převodovky nakonec stejně nalévám dexron spec II.

05. Lanovody řazení:
Řazení je realizováno pomocí dvou lanovodů, připojených kam jinam než na převodovku. Bowdeny lanovodů jsou zajištěny plechy 1mm - vyťukat nebo naše vaše pomocí kleští. Pak už jen vydělat malími kleštěmi pojistnou zarážku - jde vydělat lehce a lanovod stáhnout z kolíku kterým hýbe. Pozor - už jsem viděl že na jednom kolíku bylo pouzdro zarezlé - oko na konci lanovodu hýbá kolíkem přes miniaturní silentblok - opatrně stáhnout, ať se zbytečně nepoškodí...

06. Vlastní vymontování:
Až bude vše odpojeno - elektřina, hydraulika, hadice, lanovody řazení, poloosy, spodní příčky, výfuk... pak motor drží pouze na dvou silentblokách. Motor podkládám paletou, sjedu heverem, odmontuju silentblok na převodovce, pad odmontuju motor od držáku siletbloku u rozvodů (šrouby jsou zespodu - na nosníku za podběhem). Motor je uvolněn, zapřen proti posunu klíny a auto může jet na heveru vzhůru...

07. Povolení šroubů:
Zejména léty orezivělé výfukové potrubí nepůjde určitě povolit - zejména přechod motorový kus 4-2-1 od roury pod motorem. Všechny šrouby většinou nahřívám(e) - píšu "e" schválně protože já tohle neumím a musím o to požádat odborníka... XX. Při zpětné montáži ideálně všechny motorové silentbloky vyměnit, ať se nepřenáši vibrace při akceleraci do řazení... ale to udělá minimum lidí...


Autor: MichalS z Moravy 2008~2022 (Nissanclub, Toyotaklub, 200sx.cz, 7er,...)
Kontakt: Napište SZ na www.toyotaklub.cz nebo na FB skupině "TOYOTA CELICA CZ (DIY, BAZAR, POKEC...)"






Reklama Webzdarma:










...